11794278_1653433694895630_1908947164747251653_o

המדריך המלא לבחירת עצים לבניית גגות ועוד פרטים חיוניים וחשובים

למרות שהיום, הקטגוריה של רעפים לגגות הינה חדשנית ואיכותית מאי פעם, דווקא היום, יותר ויותר בעלי גגות בישראל ובעולם (של מבנים מכל הסוגים ובכל הגדלים והמראות), מעדיפים לוותר על הרעפים ו'להתקין' על פני הגגות שלהם גגות מעץ. לרוב, הסיבה הראשית לבחירה של גגות מעץ נעוצה בעובדה, כי, גגות אלו מאופיינים במראה 'טבעי' יותר, כפרי יותר, חם יותר ומרגיע יותר – כמעט ההיפך המוחלט מרוב הרעפים לגגות. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי, גגות מעץ 'יבטיחו ויקיימו' את כל האמור לעיל אך ורק אם הם יהיו עשויים מעצים איכותיים. לכן, מאמר זה 'יתפקד' כמדריך המלא לבחירת עצים לבניית גגות ואף יספק עוד פרטים חיוניים וחשובים ביותר אודות גגות מעץ.

קיימים סוגים רבים של עצים לבניית גגות איכותיים ואידיאליים – צריך רק לבחור

ובכן, הקטגוריה של עצים לבניית גגות מכילה בתוכה קשת רחבה ומגוונת ביותר של עצים לבניית גגות איכותיים ואידיאליים ובעיקר את הבאים: עץ אורן / עץ לבן / עץ גרפרה / עץ מהגוני / עץ אירוקו / עץ איפאה / עץ סידר / עץ טיק והרשימה עוד יכולה להמשיך ולהתארך. יחד עם זאת, ישנם כמה וכמה עצים לבניית גגות אשר מספיק להתבונן בהם רגע אחד על מנת להבין ולחוש את ההבדלים בינם לבין עצים אחרים אשר מיועדים לגגות. הלכה למעשה, מדובר בעיקר בעץ האורן, עץ האירוקו ועץ הסידר. כעת נתחיל לסקור עץ עץ, אחד אחד, מבחינת מאפיינים ויתרונות ועוד.

על עץ האורן, עץ האירוקו ועץ הסידר בהקשר של עצים לבניית גגות

ובכן, מבחינת כל מה שנוגע לעץ האורן, עץ זה מאופיין בצפיפות סיבים דחוסה ביותר ואפילו מקסימלית (וזאת על אף השיוך שלו לקבוצת העצים הרכים). מבחינת מוצא, מקורו של עץ האורן הינו במדינת פינלנד. בנוסף, הוא 'מגיע' בקשת רחבה ומגוונת ביותר של צורות ומידות, ממש כפי שמתבקש בעבור צרכים של בניית גגות. עכשיו, מבחינת עץ סידר, הכוונה הינה לעץ אשר שייך למשפחת 'עצי המחט', עצים אשר ידועים בעיקר בזכות העמידות המקסימלית שלהם בפני נזקי הזמן, הסביבה, הטבע ומזג האוויר. בנוסף, עצים אלו מאופיינים בצבע חום – אדום ונחשבים לקלים לעבודה. עכשיו, מבחינת עץ האירוקו, מדובר בעץ אשר שייך למשפחת העצים הקשים ועץ אשר מקורו במדינות טרופיות רבות. בהתאם, עץ זה מאופיין בעמידות גבוהה ביותר בפני מזיקים. מבחינת צבע, העץ 'בורך' בצבע הצהבהב הייחודי. בכל המקרים של שלושת העצים האמורים, כל העצים האמורים הינם עצים לבניית גגות איכותיים ואידיאליים ביותר.